Met een groep loco’s chillen bij Sunset Villas hostel- Guasecate Beach

Tijdens de twee dagen Magnific Rock kon ik al de hele tijd het strand zien van Guasecate en Daniel en ik besloten dat het een mooi moment was daarheen te verkassen.

En iedereen weet: ik houd van tuktuk’s!

Guasecate beach bestaat uit een grindpad met daaraan ongeveer 5 hotels/hostels en 1 minisupermarkt! Na eerst even gekeken te hebben bij The Melting Elephant, besloten we toch om in het kleurrijke Sunset Villas Hostel te verblijven. Het zag er gewoon heel caribisch uit en de grote vriendelijke Roberto verwelkomde ons zo hartelijk dat ik meteen zijn nieuwe BFF werd.

En direct aan het strand!

We bleken de enige gasten te zijn, laagseizoen! Maar dat maakte helemaal niks uit:)

Lekker hangen

Omdat ik de handigste thuis ben en mijn telefoon op Ometepe had laten liggen, kwam Elle die later die middag brengen met haar nieuwe liefde en 2 Noorse meiden. Intussen gingen Daniel en ik de buurt verkennen. Oftewel; de buurtsuper en het strand!

Het is mogelijk, lopen op water!

Schijnbaar een hele goede surfspot!

dus….golven….en surfers!

Het enige winkeltje in de straat

En de enige supermarkt!

Omdat Daniel en ik even de zuinige Zeeuw aan het uithangen waren leek het ons een goed idee om zelf te gaan koken! Tja, maar als je dan in zo’n winkeltje aankomt waar ze alleen rijst en rotte bananen hebben wordt het lastig. Dus daarom besloten we: eieren zijn altijd lekker! Laten we voor ontbijt, lunch en diner eieren maken….top plan!

En dan loop je er dus zo intelligent bij!

poesje in de supermarkt…..mochten we niet kopen

Schijnbaar is het raar om dit schatje “pussy” te noemen, mensen keken me erg vreemd aan

En daar waren ze dan! ‘S middags kwamen Elle, Tom, Arja en Susan aan in een veel te klein busje en we waren allemaal super blij elkaar weer te zien!

Blijheid op het strand:)

Daar moet op worden geproost

Uit de bovenstaande foto kan worden geconcludeerd dat de eieren dus geen succes bleken. Ten eerste, hadden we geen olie. Ten tweede, we hadden een paar eieren laten vallen en ten derde, het was gewoon niet genoeg als avondmaal.

Een dappere poging

De volgende dag was het feest! Elle was jarig. En ik vond dat het gevierd moest worden. Samen met haar nieuwe geliefde bekokstoofde ik een plan om er met een tuktuk vandoor te gaan en een piñata te regelen. Dit was eigenlijk een hilarisch plan, want we moesten 7 km met z’n drieen  in een tuktuk gepropt een grote pinata meenemen.  In 2 erg lokale kleine winkeltjes gingen we op zoek naar gekke ‘meuk’ om in de pinata te stoppen: een baseball, een plastic wijnglas, glitters, maskers en natuurlijk snoep.

We hadden de piñata als verrassing aan de boom op het strand gehangen..

En Elle was door het dolle heen toen ze de blauwe rakker zag!

De liefde ging niet erg diep, want binnen een paar klappen was ‘ie al doormidden gehakt

Daarna was het feest! Roberto, mijn grote vriend en baas van het hostel, bracht een box met discolichten naar buiten en de hele staff was uitgenodigd. De muziek ging keihard en de Latino deuntjes klonken heerlijk. Hieronder een impressie van de oergezellige avond!

De kokin deed gezellig mee!

De twee Noorse dames

Gratis salsa les! Al weet ik niet zeker of Arja hier wel oplet

Het is altijd een goed idee om een selfie te maken

En toen kwam Roberto met een fles Flor de Cana aanzetten (gratis!), de rum van Nicaragua

Hier bloeide langzaam wat op….wordt vervolgd

Eigenlijk heb je maar heel weinig nodig voor een goed feestje: een box met wat licht, drankjes en hele leuke mensen!

Vakantie vriendinnetjes….Elle lag al te slapen helaas

Je begrijpt….het was leuk! De volgende dag was lekker uitrusten, eieren eten en op het strand liggen!

Even papa en mama laten weten dat ik nog leef:)

’s avonds hebben we een strandwandeling gemaakt…want het was zo mooi!

De prille liefde

Ik doe gewoon even Baywatch

Toen het helemaal donker was hebben we sterren gekeken, zo helder. We gingen spontaan filosoferen over zwarte gaten..tja, je kunt er niet bij he.

Sunset villas hostel is geweldig! De staff, de eigenaar, het eten, de locatie! We hebben echt een hele leuke tijd gehad in dit hostel. Ook al waren de douches zout en brak mijn haar bijna af na 3 dagen. Ik zou het iedereen aanraden! Roberto, bedankt man.